Meer impact door middel van een
Lichaamsgericht coachingstraject

Lieve jij,
Je bent een gevoelsmens...
Soms verzuip je in alle gevoelens en prikkels.
Niet alleen de gevoelens van jezelf maar ook de gevoelens van anderen.
Afstemmen met jezelf krijg je daardoor niet altijd voor elkaar.
Omdat je ook voelt (en misschien invult) wat een ander wilt en nodig heeft.
Soms kies je ervoor om weg te blijven bij je gevoel. Dit kan zich uiten in frustratie naar jezelf en anderen. Hierdoor lukt het niet om je verantwoordelijkheid te nemen.
Tegelijkertijd ben je best bang voor je eigen gevoelens. Het is overweldigend.
Je zorgt graag voor anderen omdat je haarfijn aanvoelt wat ze nodig hebben.
OF je doet dat juist niet omdat je niet zit te wachten op andermans gevoelens want die van jezelf zijn al genoeg...
Eigenlijk voel je je niet helemaal gezien.
En dan de vraag:
Zie jij jezelf echt? Mag alles er zijn?
Of komt je ego (lees; overlevingsstrategie) soms de regie nemen?
En is dat echt nodig in die situatie?
Je voelt je regelmatig overprikkeld. Je blijft soms hangen in je hoofd.
Het lukt niet om tot daden te komen.
Je weet niet wat je met je gevoelens aan moet.
Je voelt onrust...
Waarom kan ik je helpen? Ik met mijn expertise?
Ik prik door gevoelens heen. Ik voel en lees zonder oordeel de energie.
Ik zie je, ik help je vooral jezelf te zien. JE KRACHT.
Dat wat je wel goed kan en dat wat liefdevolle aandacht nodig heeft.
Door middel van energetische behandelingen (want dat is mijn kracht), kom je dichter bij wat er 'echt' binnen in jou gebeurd. Wat je beweegt.
En krijg je je gevoelsleven en je binnenwereld op orde.
Ik help je woorden te geven aan je gevoel.
Je gevoel krijgt een stem. Waardoor je jezelf kunt horen.
En dus beter met jezelf kunt afstemmen. En daarna pas met de ander.
De ander hoeft er niet voor jou te zijn. Want je bent er voor jezelf.

Wat brengt dat jou?
Je voelt rust. Het is duidelijk in je hoofd en ook in je gevoel. Je maakt keuzes die bij jou passen en goed voor je zijn. Je gevoelens zijn niet eng, ze zijn juist leidend. Ze leiden je de juiste kant op. De juiste mensen en dus kansen komen op je pad, omdat je vanuit jouw plek leeft. Je leven loopt soepeler. Er komen leuke dingen op je pad. Je doet waar je gelukkig van wordt.
Je durft ruimte in te nemen. Je ontdekt dat ruimte in nemen, niet betekent dat je anderen te kort doet.
Als je vast zit in onrust of je voelt je overprikkeld (want hee Life) kun je liever voor jezelf zijn en voelen wat JIJ nodig hebt.
Je landt niet alleen in je lijf maar ook letterlijk in een fijner leven.
Waarom is dit traject prettig?
Het is een basis skill om jezelf beter te begrijpen en te voelen wat je nodig hebt. Meer in contact zijn met je 'hele' zijn (lichaam, geest, intuitie) is een navigatie voor het leven.
Jij, maar ook je omgeving, zal er de rest van je leven profijt van hebben.
En nu denk jij misschien:
Ik heb geen groot probleem dus waarom zou ik naar iemand toe gaan?
Of:
Hier heb ik helemaal geen tijd voor...
Of:
Dit is veel te zweverig voor mij!
Of:
Maar als ik het gewoon negeer heb ik er ook geen last van
en kan ik best wel door gaan.
Of:
Ik wil geen geld aan mezelf uit geven!
Of:
na 1 behandeling bij jou voel ik me altijd
al opgelucht en opgeladen dus dat is ook prima…
Of:
Vul zelf maar in! (delen is ook leuk, stuur hem naar info@luisterlijfleef.com)
Dan wil ik je het volgende vertellen:
Tijd voor jezelf maken en een moment inchecken zal je ten alle tijden goed doen. Je hoeft niet in 1 keer bij je gevoel te komen, dit zal geleidelijk gaan. Stap voor stap. En als je daar dan bent en het voelt eng, dan ben ik daar. Om mee te sparren. Om je te laten voelen dat het veilig is. En je zult je opgelucht voelen op een manier waarvan je niet wist dat het bestond. Je weerstand tegen ‘bij je gevoel komen’ verdwijnt omdat je vertrouwen krijgt dat het alleen maar een hulpmiddel is.
Enn.. je hoeft niet een groot probleem te hebben om om hulp te vragen. Elk verhaal, elk gevoel verdient een serieuze luisteraar.
Denk je dat het te zweverig is? We werken met je lichaam. Je lichaam is juist tastbar. Ik benader alles wat we tegenkomen vanaf een nuchtere blik. Ik sluit aan bij de taal die voor jou het meest natuurlijk voelt, zodat je onze gesprekken niet alleen kunt volgen, maar ook echt kunt doorvoelen.

Wat zijn de voordelen van een traject?
Een traject houdt in dat we voor een periode intensief aan de slag gaan. We gaan een bewuste verbinding aan waardoor:
A. Jij een stok achter de deur hebt om door te pakken - en dus patronen daadwerkelijk doorbreekt
B. De energetische behandelingen in korte tijd zorgen voor inzicht en heling.
C. Er zoveel mogelijk kennis uit mij kan komen waar jij veel aan hebt.
Hoe ziet een lichaamsgericht en energetisch traject eruit?
Ieder proces is uniek – daarom kiezen we samen de duur van je traject: 4, 6 of 9 maanden, afgestemd op jouw vraag en behoefte.
- 4, 6 of 9 maanden
- Wekelijkse check in
- Overzicht met groei momenten, affirmaties en oefeningen
- Altijd contact voor advies of delen
Welke elementen komen aan bod
tijdens een traject?
Geen enkel proces is hetzelfde. Om deze reden gebruik ik geen vaste werkwijze.
Wel maak ik gebruik van de volgende elementen:
Energetische behandelingen → Rust, inzicht en heling.
Back to basic → Waar is jouw leven begonnen en wat verdient nog aandacht? (inzicht in overlevingsmechanisme)
Spiegel → Welk patroon herhaal je steeds waardoor je hetzelfde blijft aantrekken?
Thema → Wat is jouw levensthema en hoe kun je hier liefdevol voor zorgen?
Systemisch werk → Je krijgt inzicht in jouw positie in het leven. Dingen vallen op zijn plek.
Innerlijk kind werk en regressiemethodes → Om contact te maken met dieperliggende herrinneringen of gevoelens en ze van binnenuit te helen.
Meditatie en visualisaties → Gericht op ontspanning, inzicht en het versterken van je innerlijke verbinding. Ik leid je er door heen. Je hoeft alleen maar te ontspannen en te volgen.
Tips en tricks → Ik geef tips en oefeningen. Je mag ‘oefenen.’ Dat betekent dat je het niet direct hoeft te kunnen. Gun jezelf de tijd!
